CASES


MerktroubadourFBLikead-19
Stage – PR & Content

Stage PR & Content
 

Wil jij alle facetten van PR & Content ontdekken? Direct betrokken worden bij projecten? Meer weten van de samenwerking tussen reclame-, PR- en mediabureaus? Campagnes maken die de doelgroep echt raakt? Dan is een stage bij Merktroubadour op je lijf geschreven.

 

Wij zijn…


Menzis_Watbenjijmooi_2016
Menzis

Menzis: ‘Mens, wat ben jij mooi’

De Menzis “Mooi Mens”-campagne werd in 2014 vanuit een van de krachtigste pijlers vanuit het Menzis-DNA opgebouwd. In 2016 werd de online activatie gekoppeld aan het inzicht dat mensen het moeilijk vinden om over zichzelf te zeggen dat ze een…


©Presstigieux-70
HEMA

EIGEN SCHOOL, EIGEN DING – HEMA
Partner HEMA en reclamebureau XXS lanceerden in de zomer van 2016 de ‘Eigen School, Eigen Ding-campagne waarvoor zij Merktroubadour vroegen om ‘HEMA’s grootste schoolassortiment ooit’ de media-aandacht te geven die het verdiende.

Om dit te bewerkstelligen hielp Merktroubadour HEMA met het…


2016_05_26_HARD_ROCK_CAFE_WBT_Ralph_Roelse_Amsterdam_NL_188 (1)
HARD ROCK CAFE

WORLD BURGER TOUR – Hard Rock Cafe Amsterdam
Elke vestiging van het Hard Rock Cafe heeft zijn eigen signature burger, een specialiteit die Hard Rock Cafe graag met de hele wereld deelt. Hard Rock Cafe Amsterdam ging daarom op World Burger Tour. Deze tour hield in…


225594-ieder1-5-jess-von-ende-86783d-original-1474817053
Parade van IEDER1

PARADE VAN IEDER1: 10.000 MENSEN OP DE BEEN!
De Parade van IEDER1, een diversiteitsmars van de Bijlmer naar het Museumplein, is een initiatief van acteur Nasrdin Dchar en bedoeld voor al die Nederlanders die de verschillen in de samenleving zien als een kracht. Merktroubadour is zo’n…


MT 7041 deloitte infographic3
DELOITTE

Het Nationale Geldexamen

Deloitte organiseerde tijdens de Week van het Geld (14 t/m 18 maart) voor de vijfde keer het Nationaal Geldexamen, om het belang van financiële educatie bij basisschoolkinderen onder de aandacht te brengen. Met het steeds populairder worden van de Week van het Geld…


Hard Rock Chilli Burger
HARD ROCK CAFE

Heetste hamburgerwedstrijd van Nederland

Onze partner Hard Rock Cafe heeft vaker met een nieuwe burger op het menu, maar afgelopen februari was het echt feest! Ter gelegenheid van National Chili Day (25 februari) serveerde het bekende Amerikaanse concern een week lang op het Max Euweplein in…


Image Hema 1
HEMA

HEMA: Zoektocht naar leukste ‘Sinter Songwriter’
“Over het Sinterklaasfeest wordt veel gezegd en geschreven. Wij willen het gewoon weer terugbrengen naar waar het wezenlijk om te doen is: een feest voor kinderen”, aldus de woordvoerder van HEMA. Met dit statement als aanleiding bedacht onze partner…


Image EUREKA1
EUREKA! Festival

EUREKA! Festival
Op zondag 29 november 2015 vond voor de eerste keer in de Westergasfabriek in Amsterdam het EUREKA! Festival plaats. Dit wetenschapsfestival gaf bezoekers een kijkje in de toekomst van de wetenschap en gaf antwoord op vragen die Nederlanders eerder voor de Nationale Wetenschapsagenda hadden ingestuurd. Merktroubadour…


Menzis - wat doe jij om je goed te voelen_2
Menzis

‘Wat doe jij om je goed te voelen?’
‘Wat doe jij om je goed te voelen?’, dit was de hoofdvraag van die najaar 2015 centraal stond in de cross mediale campagne van zorgverzekeraar Menzis. Reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam vroeg Merktroubadour mee te denken hoe de…


IMG_3092
Whappbook

Whappbook
Met de nieuwe toepassing Whappbook is het mogelijk om WhatsApp-chats in boekvorm te printen. Een leuke gimmick, maar geen ‘hard’ nieuws. Ook het feit dat Whappbook niet uniek is in haar productaanbod zorgde ervoor dat Merktroubadour wel met een strategisch PR traject móest komen…


B Series_0107_HR
VANMOOF

VANMOOF
Onze vaste partner VANMOOF, producent van de bekende robuuste stadsfietsen, is overtuigd fan van de kracht van PR en staat om die reden open voor diverse kansen op het gebied van free publicity. Een van de initiatieven die wij onlangs voor hen ontplooiden is…


Image Dirk 2
Dirk van den Broek

Boer(enkool) zoekt vrouw
Reclamebureau XXS creëerde voor haar klant Dirk van den Broek een scherpe video die inhaakt op het populaire TV programma Boer Zoekt Vrouw.  Volgens XXS verdient de video het om verspreid te worden. Juist om die reden schakelden zij de expertise van Merktroubadour…


JantjeB
Jantje Beton

Jantje Beton
Facebook. Een niet weg te denken sociaal medium. Maar is het een essentieel middel binnen de marketingmix voor een organisatie? Zo ja, hoe zet je het goed in? Naar aanleiding van deze vragen zetten Merktroubadour en mediabureau Zoekhelden samen een workshoptraject op voor opdrachtgever Jantje…


Intrepid_new image
Amsterdam Light Festival

Amsterdam Light Festival
Na het succes van voorgaande jaren werd ook dit jaar het bekende Amsterdam Light Festival groots opgetuigd. Meer dan tien rederijen in Amsterdam boden een speciale vaart aan waarmee bezoekers de bijzondere lichtkunstwerken vanaf het water kunnen bewonderen. Aan Merktroubadour de uitdaging…


Expo
Menzis – EXPO

De Mens van jong tot oud
“De interactieve expositie ‘De Mens van jong tot oud’ van zorgverzekeraar Menzis op een relevante en mediagenieke manier onder de aandacht brengen van de beoogde doelgroep.” Met die uitdaging ging Merktroubadour in opdracht van reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam aan de slag.


Dag van de Rondvaart Fotomoment
Dag van de Rondvaart

Dag van de Rondvaart
Na het winnen van een tender werd Merktroubadour aangesteld als het communicatiebureau voor de Dag van de Rondvaart. Dit feestelijke evenement is een initiatief van de Amsterdamse rederijen en toont de diversiteit van de rondvaartbranche. Aan Merktroubadour de taak om middels PR…


uitnodiging.11 juni
V&D Schoolcampus

V&D Schoolcampus
De Schoolcampus van de V&D, het is ware nostalgie. Om de nieuwe collectie school-gear dit jaar effectief onder de aandacht van de juiste doelgroep te brengen schakelde Natwerk, het activatiebureau van V&D, Merktroubadour in. De effort van de betrokken partijen en onze expertise op…


Kees
Jouw case?

Jouw case?
Heb jij een (merk)verhaal dat aandacht verdient? Neem contact op met Merktroubadour!…


Papua image 1
Free West Papua!

Free West Papua!
Merktroubadour is betrokken bij het verhaal van de Papoeabevolking, woon achtend in het voormalig Nederlands Nieuw-Guinea. Al meer dan 50 jaar kijken zij uit naar een leven in vrijheid. Dat doel dienen wil Merktroubadour samen met de (inter)nationale politiek bereiken. Een burgerinitiatief is…