Content, PR
About This Project

WORLD BURGER TOUR – Hard Rock Cafe Amsterdam

Elke vestiging van het Hard Rock Cafe heeft zijn eigen signature burger, een specialiteit die Hard Rock Cafe graag met de hele wereld deelt. Hard Rock Cafe Amsterdam ging daarom op World Burger Tour. Deze tour hield in dat Hard Rock Cafe-bezoekers gedurende twee maanden de bekende Local Legendary Burgers uit acht verschillende Hard Rock Cafe’s wereldwijd konden bestellen. Hard Rock Cafe Amsterdam vroeg aan Merktroubadour om een PR-strategie te ontwikkelen wat de positionering van het cafe een boost zou geven. Merktroubadour ging hiermee aan de slag en zette ‘National Hamburger Day’ in de spotlight; een internationale feestdag en de glass slipper voor de World Burger Tour.

Ter ere van de World Burger Tour organiseerde Merktroubadour een speciale VIP-editie van de World Burger Tour. Om alvast in internationale sferen te komen werden verschillende media geheel in American ketchup & mustard style voor de tour uitgenodigd. De belofte? Een culinaire wereldreis voor de smaakpapillen. Een uitnodiging waar menig journalist van ging watertanden.

Media waaronder NSMBL, JFK Magazine, Fashionscene en Cosmogirl werden tijdens deze verrukkelijke avond in de watten gelegd met mini-versies van de beroemde burgers, inclusief toelichting van head chef Luis van Hard Rock Cafe Amsterdam. Aanwezige influencers deelden massaal beelden van de fotogenieke burgers en gezellige sfeer met hun achterban op social media. Op deze manier bereikte Hard Rock Cafe, zoals gewenst, de Amsterdamse burgerlovers en kreeg de World Burger Tour de aandacht die het verdiende.