PR
About This Project

Whappbook

Met de nieuwe toepassing Whappbook is het mogelijk om WhatsApp-chats in boekvorm te printen. Een leuke gimmick, maar geen ‘hard’ nieuws. Ook het feit dat Whappbook niet uniek is in haar productaanbod zorgde ervoor dat Merktroubadour wel met een strategisch PR traject móest komen om deze dienst breed in de publiciteit te krijgen.

 

Om de introductie van Whappbook extra nieuwswaarde te geven initieerde Merktroubadour een PR onderzoek (N=1000). Dit middel wordt door ons vaker ingezet omdat onderzoek onder een voldoende representatieve groep respondenten handvatten geeft om newsy uitspraken te doen over de gehele Nederlandse bevolking. Hierdoor wordt de berichtgeving voor landelijke media relevant.

 

Omdat de redactionele formule van LINDA. anders is dan bijvoorbeeld die van dagblad Metro, stelde Merktroubadour n.a.v. het onderzoek drie verschillende persberichten op. Ieder bericht werd gericht op een specifieke mediagroep (lifestyle, jongeren en b2b). Het resultaat van deze PR aanpak, versterkt door veel 1-op-1 contacten met journalisten en aanvullend beeldmateriaal, was op radio te horen, op televisie te zien en in print en online te lezen.

 

Kortom, een succesvolle PR campagne en een zeer tevreden partner. Merktroubadour werkt nu structureel samen met de founders van Whappbook om ook nieuwe initiatieven breed onder de aandacht te brengen.

 

Zelf een Whappbook bestellen? Dat kan! Mail je favoriete WhatsApp-chat naar make@whappbook.com en volg de daaropvolgende instructies.