Content, PR
About This Project

PARADE VAN IEDER1: 10.000 MENSEN OP DE BEEN!

De Parade van IEDER1, een diversiteitsmars van de Bijlmer naar het Museumplein, is een initiatief van acteur Nasrdin Dchar en bedoeld voor al die Nederlanders die de verschillen in de samenleving zien als een kracht. Merktroubadour is zo’n speler en werd daarom extra blij van de vraag of wij de Parade van IEDER1 PR-matig wilden laden. Hoe wij dat gedaan hebben, delen wij hieronder.

 

Voorafgaand aan de PR-campagne verzorgden wij een mediatraining voor de woordvoerders van IEDER1. Hierin focusten wij ons op de boodschap, maar ook op de verschillende type journalisten en hoe daarmee om te gaan. Nadat de boodschap helder en het pareren van o.a. hypothetische vragen een eitje was, startten we het PR-traject.

 

Voor veel activiteiten en milestones schreven wij een apart persbericht en zo creëerde wij gedurende drie maanden een constante piek aan media-aandacht. Een piek die nodig is om veel mensen op de been te krijgen. Deze link toont inzicht in de zeven persberichten die zijn vervaardigd.

 

Bij het opstellen van de persberichten hebben wij eerst de verschillende mediagroepen gedefinieerd (landelijk versus regionaal versus special interest) en hen vervolgens van content voorzien die uitsluitend voor hen relevant is. Sommige titels ontvingen ook een custom-made video met daarin een oproep tot deelname van de initiatiefnemer zelf.

 

Natuurlijk stond ook DWDD op de hitlist en het lukte! Het idee dat Nasrdin Dchar zijn speech van Lowlands zou herschrijven en ditmaal aan het publiek van DWDD zou opdragen, werd positief ontvangen. De woensdag voorafgaand aan de Parade vond de uitzending plaats.

 

In totaal zijn er 368 publicaties verschenen waarvan 11 televisie-items.

 

Deze case toont de impact van PR; 10.000 Nederlanders deden mee aan de Parade van IEDER1. Bekijk hier de Aftermovie.