Content, PR, Social
About This Project

‘Wat doe jij om je goed te voelen?’

‘Wat doe jij om je goed te voelen?’, dit was de hoofdvraag van die najaar 2015 centraal stond in de cross mediale campagne van zorgverzekeraar Menzis. Reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam vroeg Merktroubadour mee te denken hoe de doelgroep ontvankelijk te maken voor deze campagne.

 

De basis van de door Merktroubadour geïnitieerde activiteiten vormde een onderzoek waarin aan 1000 Nederlanders werden gevraagd wat zij precies doen om zich goed te voelen. De resultaten gaven richting aan een lokale activatie en maar liefst 15 zeer succesvolle regionale PR trajecten. Ook vormde de data uit het onderzoek de basis voor de briefing die werd voorgelegd aan zes bloggers (o.a. chickslovefood, madpac en modernehippies) met wie Merktroubadour een bijzondere samenwerking startte. Om de persoonlijke benadering van de bloggers over dit onderwerp meer kracht bij te zetten en hun fans optimaal te engagen, hebben we gevraagd of de bloggers op basis van de onderzoeksresultaten en hun eigen mening ook een vlog wilden produceren. Een spannend experiment omdat de bloggers allen nog geen ervaring hadden met vloggen. De aanpak leidde tot nieuwe inzichten. Zowel voor hun volgers, die hun idolen voor het eerst voor de camera zagen en werden opgeroepen om hun ‘feel good tips’ te delen, als voor henzelf.

 

Merktroubadour was verantwoordelijk voor de PR strategie, concepting en coördinatie van de productie van de blogger-/vloggercampagne. De inzet leverde Menzis rijke content rondom haar propositie op en meer dan 5000 engagements met de doelgroep op social media. Bekijk hiernaast de video van een van de vloggers.