Content, PR
About This Project

De Mens van jong tot oud

“De interactieve expositie ‘De Mens van jong tot oud’ van zorgverzekeraar Menzis op een relevante en mediagenieke manier onder de aandacht brengen van de beoogde doelgroep.” Met die uitdaging ging Merktroubadour in opdracht van reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam aan de slag.

 

Een zorgverzekeraar die een expositie initieert waarin de mens centraal staat. Het is een sympathiek initiatief, maar zonder duidelijke aanleiding voor media te commercieel om aandacht aan te besteden. Om pers te interesseren creëerden wij (o.a.) aan de hand van onderzoek nieuwswaardige content en een relevante aanleiding voor de expositie. Wat bleek: 70% van de Nederlandse bevolking vindt zichzelf een mooi mens en brildragers, doorzetters, optimisten, kookliefhebbers, doe-het-zelvers en vrijwilligers zijn in Nederland alom vertegenwoordigd. Om de expositie voor verschillende type media daadwerkelijk relevant te maken specificeerden wij de onderzoeksresultaten (culinair/lifestyle/natuur/etc.) en produceerde Merktroubadour een fotoshoot, zodat er ook relevant beeld beschikbaar was voor elk type redactie. Ieder type journalist en blogger ontving custom content die zij gemakkelijk met hun achterban konden delen.

Het resultaat; above the line en below the line awareness voor de expositie De Mens van jong tot oud van zorgverzekeraar Menzis.