Content, PR
About This Project

HEMA: Zoektocht naar leukste ‘Sinter Songwriter’

Over het Sinterklaasfeest wordt veel gezegd en geschreven. Wij willen het gewoon weer terugbrengen naar waar het wezenlijk om te doen is: een feest voor kinderen”, aldus de woordvoerder van HEMA. Met dit statement als aanleiding bedacht onze partner en reclamebureau XXS de pakkende campagne: ‘Wie is de leukste sintersongwriter van ’t land?’. Kids uit heel Nederland mochten een zelfgemaakt liedje over Sinterklaas insturen via HEMA.nl. Om de campagne naast media-inkoop (radio, TV, online) ook redactioneel te laten ‘vliegen’, schakelde XXS de PR-expertise van Merktroubadour in.

 

Merktroubadour wilde dat zowel regionale- als landelijke media verslag deden over de zoektocht naar de leukste sintersongwriter. Daarom werkte we ook samen met grote mamablogs zoals Fabmama en me-to-we.nl.

 

De winnaars van de activatie maakte Merktroubadour middels een local hero traject bij media bekend. In dit stadium van de campagne vonden interviews en fotoshoots met de winnaars plaats, zodat er voor iedere regio relevante content was. De sintersongwedstrijd werd zowel door regionale- als landelijke media goed ontvangen. Titels zoals het Algemeen Dagblad en Metro publiceerden de liedjes van de leukste sintersongwriters en één van de winnaars verscheen zelfs op de voorpagina van Kidsweek!

 

HEMA, XXS en Merktroubadour blikken terug op een succesvol geïntegreerde campagne. Het is een mooi voorbeeld hoe creatie, media-inkoop en campagne PR elkaar kunnen versterken. Qua resultaat: ruim 500 ingestuurde video’s en de investering in PR is vertwintigvoudigd. Bekijk hiernaast het werk van Mya (9), één van de leukste sintersongwriters van ons land!