Content, PR
About This Project

EIGEN SCHOOL, EIGEN DING – HEMA

Partner HEMA en reclamebureau XXS lanceerden in de zomer van 2016 de ‘Eigen School, Eigen Ding-campagne waarvoor zij Merktroubadour vroegen om ‘HEMA’s grootste schoolassortiment ooit’ de media-aandacht te geven die het verdiende.

Om dit te bewerkstelligen hielp Merktroubadour HEMA met het blootleggen van de achterliggende gedachte van het nieuwe schoolassortiment, waarbij werd onderbouwd dat HEMA precies weet wat er bij jongeren speelt en naar hen luistert. Merktroubadour zette PR-onderzoek in om te achterhalen hoe jongeren hun eigen identiteit creëren, hoe belangrijk merken voor hen zijn en wie hun voorbeelden (YouTubers) zijn. De uitkomst? Jongeren anno 2016 houden van customizen; een eigen stijl creëren hoort bij het scholierzijn.

Om jongeren hierbij een handje te helpen organiseerde Merktroubadour in samenwerking met bureau Jez Do-It-Yourself-workshops (DIY) door heel het land. Hiermee gaf HEMA scholieren de kans hun creativiteit te uiten en hun favoriete YouTuber Beautynezz, Furtjuh, Niek Roozen en D is for Dazzle te ontmoeten. Een kans die honderden scholieren niet aan zich voorbij lieten gaan.

Van nieuwskrant Het Algemeen Dagblad en lifestylemagazine Hitkrant tot radiostation FunX: de ‘Eigen School, Eigen Ding’-campagne van HEMA kreeg enorm veel aandacht in zowel regionale als landelijke media. Dit resulteerde in een recordaantal aanmeldingen voor de DIY-workshops en een uitverkocht schoolassortiment in de HEMA-winkels.
Door de succesvolle en geïntegreerde PR-campagne werken Merktroubadour en HEMA op structurele basis met elkaar samen rondom Sinterklaas, Kerst, Pasen en School.