PR
About This Project

Amsterdam Light Festival

Na het succes van voorgaande jaren werd ook dit jaar het bekende Amsterdam Light Festival groots opgetuigd. Meer dan tien rederijen in Amsterdam boden een speciale vaart aan waarmee bezoekers de bijzondere lichtkunstwerken vanaf het water kunnen bewonderen.

Aan Merktroubadour de uitdaging om onze opdrachtgever, rederij Blue Boat Company, binnen dit uitgebreide aanbod op te laten vallen. Een goed getimed fotomoment gedurende de opbouw van het festival (newsjack!)  zorgde ervoor dat de persfoto’s van Blue Boat Company bij verschillende aankondigingen over het festival in landelijke- en regionale media werden gepubliceerd. Daarnaast maakten een feestelijke persvaart en een intensieve 1-op-1 benadering richting journalisten en bloggers dat men niet om Blue Boat Company heen kon. Online redacties als Libelle, LINDA. en Telegraaf publiceerden artikelen wat resulteerde in een significante toename van het sitebezoek. Als kers op de taart verdubbelde de ticketverkoop van Blue Boat Company ten opzichte van vorig jaar.
“Dankzij de PR inspanningen van Merktroubadour rondom het Amsterdam Light Festival mochten wij, ten opzichte van de vorige editie, rekenen op een ruime verdubbeling van het aantal bezoekers.”, aldus Marketing manager Cindy Koning.